Wednesday, July 4, 2012

Drama Tontonan - 3 Janji

Assalamualaikum... ok..Kisah 3 janji pula mengisahkan watak Liyana Jasmay yang amatlah sayang dan cintainya dia pada sahabatnya/kekasihnya yg bernama Kursyil,lakonan shah jazle. Meninggal kerana apa aku x tau.sebab x tengok pun permulaan cerita ni..kata nak search2 balik kat youtube pun mcm maleh je. Episod yg ke 3 kot baru aku tgk..watak ni bernama Dahlia yg dikatakan psyco sgt dengan arwah kursyil selepas org tu ningal dunia..ikutkan sinopsis banyak berlambak kat website2 dan blog2 yg bersepah kat net ni, aku saje suka2 sebab banyak2 crita drama aku suka lak tgk cerita ni. Kiranya kisah cinta bebudak kolej la ni. Zaman aku mana ada cinta2 kat kolej.Belajar je reti. Kalau ada yg nak ngajak bercinta pun buat macam tak paham.(ni bukan kisah cinta aku ek)..ngeh ngeh
Cerita ni aku suka tgk pakcik Mubarak Majid tu..kawan Dahlia lak leh suka dengan pakcik ni si Ani tu.Makcik Anim lakonn Ainina Ahmad B pulak alah faham ingat member satu kampung iaitu mak arwah Kursyil ada hubungan dengan suami nya..tidak ler suka tgk pakcik tu..suka tgk hero yg ada black belt taekwondo tu namanya Shah Iskandar .Watak dia sebagai Yassin yang memang suka dengan Dahlia banyak brkorban demi Dahlia.Sikapnya yang amat cool membuatkan aku tertawan.Sanggup mengenepikan perasaan dia demi kebahagiaan Dahlia.Namun Dahlia yang tak nampak semua tu oleh kerana Kamil yang mempunyai wajah seiras Kursyil.Rambut dah macam semak belukar dia dalam citer ni.. Lakonan isteri chef Rizz pun boleh tahan walaupun aku last tgk ia belakon masa cerita Nora Elena, dengan Shah Iskandar jugak. Macam x sesuai je dia pegang watak pompuan kureng asem.Apapun tak lupa watak maksu Dahlia dengan abang Kamil yang last tgk muka dia belakon dengan Syarifah Amani dia jadi tok iman yg setan dok goda dia je.korg pernah tgk x..x kan?..hehe..cerita tanah kubur pernah tgk tak?..haa..yg tu lah..hmmm..
*alahai kurusnya kaki dia..
*Inilah Maksu Dahlia..Rimas lak rambt tu ke depan..heee Akhir kata, cerita ni aku suka ending dia akhirnya 3 janji yg kursyl bagitau tu dah ditemui yg ada pada Yassin. Mereka hidup bahagia.Anak pun dah dua...tammat...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers