Friday, June 29, 2012

Tajuk Bebas...Drama tontonan

Assalamualaikum... Sidang jumaat yang mulia sekalian.. ada banyak info dan luahan rasa nak dikongsi..walaupun sedar blog ni xde sape yg nak baca..untuk tatapan diri sendiri udohlah.boring2 baca balik entry2 lelama..bila baca balik macam banyak yg nak kena improve n ada yg tahap x sedar diri je pembawakannya..hahaha... Kali ni nak cerita tentang drama2 kat tv3 sekrg ni..yang terbaru "Seindah Sakura" memang x miss dari awal episod..anak2 aku pun suka tgk,bukan apa..lagu tema tu yg dorg nka tengok..jln citer masa Syakira kecik2 dorg sukalah tgk..sebab zaman sekolah.Sambil tu aku ceritala kat dorg susah senang org xde pendapatan,susah nak makan dan sebagainya.Harap anak2 faham.Cerita ni 1st yg aku suka tgk is pengarah dia yg agak baru iaitu pelakon tu juga..Zul Huzaimi.Bagus gak jalan ceritanya,yg aku minat tu Fahrin Ahmad..Fasha Sandha tu minat gak la bila berpasangan dengan Fahrin.Malang yg taklah malang nye Fasha dah kawin pun...cer kawin dengan Fahrin,Inyaallah boleh jadi wanita solehah.(pepandaije aku, macamla kenal sgt si Fahrin tu).
Moral story ni byk..teladan dan semangat untuk berjaya, paling penting kesabaran banyak diterapkan dalam drama ni.Mana yg boleh dicontohi,yg tidak diletak ketepi. Paling geram tengok watak Anida.
;Masa ni la yg aku rasa nak tonyoh je si Anida ni..dialah penyebab kematian onyang Kira...kenapala zul huzaimy x buat scene lepas kira dpt tau Anida ni yg penyebab , report polis je..biar dia masuk jail..haaa...(emosi plak) Kira2nya si Wan Sharmila ni dah berjaya membawa watak antagonis yg memang sepadan dengan jiwa dia kot..hehehe..pepandai aku lagi..sebab dia pun biasa bawak watak antagonis..sebelum ni dalam Nora Elena sebagai vyonne.lagi aku nyampahss tahap hampas.. Ending cerita ni happy ending and aku betul2 puas tengok drama ni,walaupun banyak gangguan nak mendengar butir percakapan pelakon2 ni sebab pelakon2 dalam rumah ni lagi handal(anak2ku) Namun,watak oyang Syakira iaitu Ruminah Sidek harus diberi pujian walaupun patah dialog yg diucapkan kekadang x berapa clear..anak2 lagi la x faham...sleng jawa pekat kat makcik Ruminah kita ni..
tapikan mancik...carilah lakonan yg xperlukan makcik bukak selendang or tudung tu..sekadar nasihat..kesian tgk makcik dalam drama tu.. Next Drama...
to be continued...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers