Wednesday, November 4, 2009

Citer2 sikit

Hari Ahad lepas tak de buat apa2 dok rumah, mengemas rumah, masak macam2 lagi la...kalau baju tu jangan cakapla..berbakul nak nyidai pastu nak angkat lagi ..lipat..cuaca pulak mendung..sidai kat store room penuh macam kat dalam kedai baju je aku nengok, tu belum lagi nak menggosoknyer..aduhhh..letihh..tak baik bersungut Juliana..Malam tu pulak ajar Luqman kira2..biasala aku kalau ngajar org tak leh kalau tak ada sifat kegeraman dan baran...masyaallah, ini lah yg aku cuba untuk kawal, memang dari dulu aku tak leh nak ajar org..mesti aku nak marah2..nak jerit2..kesian jugak Luqman ..makin lama dia dah faham dengan cara ibu dia ngajar sampai nak nangis pun air mata dia takut nak kuar..tapi dengan cara itu lah Luqman boleh mendengar kata..esok2nya dalam kete on the way hantar Luqman ke sekolah dia mula la tanya kenapa ibu marah Luqman semalam?..sedih jer bunyi soalan tu..then aku tryla explain kat dia this and that..akhirnya dia tunduk faham.

Mr.Nizam pun cakap sebab tu lah aku tak ditakdirkan jadi cikgu ..sebab sifat baran aku yg akan meledak bila ngajo budak..tak pasal2 habis budak2 kena tiaw dengan aku..mak bapak dtg serang aku pulak kat sekolah..tapi tak per..akan diperbaiki benda2 ni sumer..Insyaallah.banyakkan beristigfar yer puan Juliana..hehe

Sepanjang minggu lepas Huzaifah & Umar demam.Dorg kalau demam tak banyak rengek..diam jer..cuma nak kena ada org teman kat sebelah..nak berdokong..tu yg tak larat tu..hendaknya dalam keadaan macam ni.Alhamdulillah dorg dah beransur pulih ..la ni Luqman pulak yg demam semalam.tak sekolah la dia sehari..kat sekolah tu tengah sibuk2 rehearsal untuk concert sebelum cuti sekolah nanti..graduation day is coming..

Hari ni pulak nampak gaya tekak tak sedap jer..walaupun banyak benda aku tingin nak makan.Aku kena tingkatkan tahap kecergasan ni..sebab nanti aku kena jaga diri sendiri dalam pantang next year..doa2 kan la aku sihat yer kawan2..tima kasih..Aku rasa macam tak percayalah aku dah ada anak nak masuk 4 pun..rasa aku ni macam masih kecil lagi..hehe..pasan tahap melampau la tu..dalam umur yg macam ni aku planning jugak dengan Mr.Nizam untuk sama2 mengerjakan haji..Insyaallah bila sumer dah cukup dan Allah mengizinkan kami menyahut seruanNYA..berangkatlah kami ke tanah suci..itu salah satu impian aku.










No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers